+48 795 520 177 fundacjaluce@gmail.com

Sauna

Sauna ma uznane wartości prozdrowotne, które przydają się zarówno jako dopełnienie treningu, jak przy relaksie. Jest ona dobrym sposobem na relaks i szybkie odzyskanie sił – wysoka temperatura rozluźnia ciało, łagodzi bóle mięśni i stawów. Należy  dobrać sposób korzystania z sauny i wpleść go w całościowy plan treningowy, uwzględniający również codzienny wysiłek nie związany z treningiem.

Posiadana przez nas sauna może być wykorzystywana w trybie:

  • infrared – zalecana jako dopełnienie treningu
    • można z niej korzystać bezpośrednio po
      • temperatura 30-50°C (nie obciąża układu sercowo-naczyniowego)
      • zalecany jeden cykl
      • rozgrzewa bezpośrednio nadwyrężone podczas treningu mięśnie
      • zmniejsza ból wynikający z przetrenowania
      • łagodzi objawy naciągnięcia mięśni i ścięgien
      • 20′ dziennie
      • można korzystać codziennie, szczególnie w niższym zakresie temperatur
    • w temperaturze >50°C
      • zalecana w dni, w których nie uprawiamy intensywnego wysiłku fizycznego
      • do 3. cykli do 15′ dziennie
      • do 2 razy w tygodniu
  • sauny suchej (fińskiej)
    • temperatura 85°C, nawet do 110°C
    • wilgotność <10%
    • nie zaleca się korzystania więcej niż z 3. cykli po 12′ rozdzielonymi schłodzeniem
    • maksymalnie jeden raz w tygodniu
  • sauny mokrej
    • temperatura 75 – 90 °C
    • wilgotność <40%
    • parę wytwarza się okresowo poprzez polewanie rozgrzanych kamieni wodą
    • nie powinna trwać dłużej niż 15′ w maksymalnie 3. cyklach, rozdzielonych schłodzeniem
    • nie zaleca się korzystania więcej, niż raz w tygodniu
Cennik LUCE Arena: Taniec i inne